Skidcharter med Quality Travel till Andorra - direkt från Växjö Småland Airport

Växjö Småland Airport får en ny destination och smålänningarna ett nytt resmål när Quality Travel AB nu erbjuder direktresor till Andorra och dess orter i Pyrenéerna. Med två avgångar i februari och mars 2014 flyger Malmö Aviation skidsugna smålänningar till taxfree paradiset Andorra.

Bakom bolaget Quality Travel står en bekant reseprofil. Ulf Östmark har i över trettio år varit ett namn inom resebranschen, bland annat som VD för charterarrangören Spies/ Tjäreborg. Quality Travel har han drivit i fem år med gott resultat och det är den samlade erfarenheten som ligger till grund för satsningen på skidresor till Andorra från Växjö Småland Airport.

- I och med att vi redan idag säljer ca 20% av våra resor, med avgång från Köpenhamn, till resenärer från Kronoberg så ser vi att det finns en stor efterfrågan i regionen. Området bjuder på 220 km av pister och 300 soldagar om året, vilket gör att vi är övertygade om att vårt erbjudande kommer att
tilltala skidintresserade smålänningar, säger Ulf Östmark som är Vd för Quality Travel AB.

I Andorra finns två stora skidområden och det är Grandvalira som är huvudmålet för resorna från Växjö.  För äventyrare bjuder regionen på en rad olika upplevelsefyllda och spännande snöaktiviteter såsom helikopterskidåkning, funparks, paraskiing, hundspann, skotersafari, ishotell och offpist skidåkning. Här kan man förutom att uppleva skidåkningen i sig, också avnjuta en
god och vällagad trerättersmåltid för ca 10€. De som vill ut och njuta av byns nattliv kan räkna med samma låga prisnivå.

- Vi är självklart glada över att kunna erbjuda ett snösäkert alternativ till alla sportlovsfirande kronobergare, säger Ulf Axelsson, Vd på Växjö Småland Airport. Att prisnivån också ligger på en ”småländsk nivå”, gör resorna än bättre, fortsätter han.

Fakta:

Avgångar: 16-23 februari och 2-9 mars

Priser från 8700kr inkl flyg T/R Växjö, transfer, samt hotell med frukost och middag.

Vid bokning innan 1 november är liftkort till barn under 12 år gratis.

För mer information, se: www.qtravel.se

Ulf Östmark, Quality Travel, 070-8402200

Ulf Axelsson, Växjö Småland Airport, 076-5768510

• charter
  • flyg
  • flyg småland
  • ny tjänst
  • smaland airport
  • småland airport
  • växjö flygplats
  • quality travel

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av landstinget i Kronobergs län, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.

Inrikesflygningar till Stockholm,Arlanda och Bromma. Utrikesflygningar till Düsseldorf, Alicante, Palma Mallorca, Cypern,Kroatien, Antalya, Rhodos,Kap Verde, Hurghada,Menorca, Teneriffa, Gran Canaria, Madeira, Andorra och Fuerteventura .