Smaland Airport i unik skara

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2006 17:31 CET

Interkontinentala flygningar hör inte till vanligheterna från regionala flygplatser. I Sverige har dessa flygningar endast genomförts från 6 flygplatser tidigare. När charterarrangören Vingresor flyger med det egna flygbolaget My Travel Airways från Småland Airport onsdagen den 15 november 2006 skrivs flyghistoria. Ett flygplan i Jumbojetklass kommer att flyga 330 resenärer från Småland till Phuket för en 14 dagars semester och flygningen upprepas sedan fredagen den 30 mars 2007.

- Efterfrågan är stor. Vi har redan ett hundratal personer på väntelista som vi nu kommer att boka in, innan vi öppnar försäljningen. Vill man få plats är det läge att boka sin resa så snart som möjligt, säger Mats Wallentheim, försäljningschef på Ving.

-Vi är naturligtvis väldigt glada över att få bekräfta denna historiska händelse säger Jan Fors som är VD för Smaland Airport. Vi kan också konstatera att vi har fått en unik charterproduktion från Smaland Airport. Med destinationer som Kreta, Turkiet, Thailand, Gran Canaria och Egypten redan klara för sommarn och vintern så har vi ett urval som tilltalar de flesta resenärer.
- Vi tror dessutom att det finns möjlighet till ytterligare nya destinationer och avgångar avslutar Jan Fors.

----------------------------------------------------------------------

Mats Wallentheim, försäljningschef Ving, 0708-12 51 80