Stort sug efter Turkietresor från Växjö

Direktcharter från Växjö Småland Airport är fortsatt en succé och till sommaren 2014 har Ving därför ökat volymen med 20 procent. Det märks att många växjöbor vill iväg till sol och värme, nu är 10 procent fler resor bokade än motsvarande period i fjol. Populära Turkiet är det resmål som bokar bäst med dubbelt så många resor bokade jämfört med november 2012, följt av nyheten Kreta.

Vi ser en trend att många kunder vill boka allt tidigare, särskilt de som vill försäkra sig om att få tag i de bästa familjerummen och de som reser i större sällskap, t ex tre generationer tillsammans. Snart är det jul och då vet vi att många familjer planerar årets semestrar och då blir det rusning efter sommarresor vilket alltid syns i bokningarna, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Högsommaren är den period då trycket på att resa iväg brukar vara som högst. För de som vill säkra semestern gäller det därför att vara ute i god tid. Boendet är en av de viktigaste parametrarna när svenskarna bokar sin charterresa.

Avresor från Växjö Småland Airport

Att kunna flyga från sin lokala flygplats uppskattas av många därför utökar Ving nu med nyheten Kreta från Växjö Småland Airport till sommaren 2014. Växjöborna kan även flyga till Cypern, Kroatien, Mallorca och Turkiet med Ving i sommar.

Vings program från Växjö sommaren 2014:

Nyhet: Kreta med en avgång i veckan under perioden maj till oktober.

Cypern: Resorna går under perioden april till september.

Mallorca: Resorna går under perioden maj till september.

Turkiet: Resorna går under perioden maj-juni samt september-oktober.

Prisexempel:Avresa från Växjö till Antalya, 10/5 2014, en vecka, boende i familjelägenhet, på Sunwing Side West Beach, 4 475 kronor/person.Bilder finns på www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 eller magdalena.ohrn@ving.se

• charter
  • flyg
  • flyg småland
  • smaland airport
  • småland airport
  • ving

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av landstinget i Kronobergs län, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.