Halebop Ladda nu även på arabiska

Halebop Ladda nu även på arabiska

Arabiska är det näst största språket i Sverige och majoriteten av nyanlända som kommer till Sverige kommer hit med en smartphone. Förra året inledde Halebop en storsatsning för att nå just denna målgrupp. Då lanserades appen Locall för billigare och bättre samtal till Mellanöstern. Mottagaren behöver inte ha en smartphone eller internet, vilket gör det lättare att ringa till länder där surf är dyrt eller internetuppkopplingen bristfällig.

För några veckor sedan släpptes nya versioner av Halebop Ladda, mobiloperatörens applikation för kontantkortskunder som utvecklas av Smart Refill. Nu finns den inte bara tillgänglig på svenska och engelska, utan även på arabiska. Språket på användarens iOS- eller Android-enhet avgör vilket språk som visas i appen.

- Det blir allt vanligare att våra kunder vill ha flerspråkiga appar och tack vare vårt CMS-system är det inga problem, säger Diana Olofsson, Key Account Manager på Smart Refill. Halebops satsning på arabiska är extra intressant eftersom ingen annan svensk operatör har gjort det. Appen blir lättillgänglig för en stor potentiell målgrupp och vi kan hjälpa till att underlätta vardagen för ännu fler användare, avslutar Diana Olofsson.