Lojalitet lönar sig i senaste versionen av Telia Prepaid

Telia Finland satsar på att få fler lojala kontantkortskunder. I senaste versionen av deras laddningsapp kan användarna tjäna och handla med bonuspoäng. Helsingborgsföretaget Smart Refill har implementerat det nya bonussystemet som ska hjälpa Telia att öka sin marknadsandel i Finland.

Telia i Finland gör det lönsamt för kontantkortsanvändarna att vara lojala i den senaste versionen av Telia Prepaid för Android, iOS och webben. Kunderna tjänar bonuspoäng för sina laddningar och med ett konto i appen kan poängen användas för att betala nya laddningar.

- I Finland jobbar operatörerna ofta med prissänkningar och specialerbjudanden för att locka till laddningar. Kunderna tenderar att byta kontantkort ofta. Bonussystemet i nya appen gör det lönsamt att skapa ett konto och stanna kvar, säger Anna Lindgren, Key Account Manager på Smart Refill. Kunder som loggar in får dessutom tillgång till smarta funktioner, som till exempel autoladdningar. Då görs laddningen automatiskt varje månad och kunden behöver inte vara rädd för att få slut på saldo. Och nu ger varje laddning alltså även bonuspoäng, fortsätter Anna Lindgren.

- Kontantkortskunder värdesätter digitala och enkla tjänster med bra användarupplevelse. Det är fantastiskt att Telia Prepaid hänger med på den digitala resan och att vi kan belöna våra lojala kunder. Vi förväntar oss att lojalitetsprogrammet ska hjälpa oss att ytterligare öka vår marknadsandel, säger Tuomas Siivonen, Business Manager för Telia Prepaid.

Smart Refill är sedan ett par år tillbaka helhetsleverantör av laddningstjänster till Telia. Helsingborgsföretaget sköter utveckling och underhåll av Telias kontantkortsapplikationer i Sverige, Norge, Finland och Litauen samt tillhandahåller betalningsplattformen som gör att kunderna kan fylla på sina kontantkort på ett säkert och smidigt sätt.

För mer information om Smart Refills tjänster till mobiloperatörer, kontakta Anna Lindgren, anna.lindgren@smartrefill.se.