Vulkaniserande tape. Vulkaniskt bra tape!

Vulkaniserande tape. Vulkaniskt bra tape!

Om du är en hemmafixare av rang eller kanske en Pettson-typ så har du nog svårt att undvara en rulle självsmältande tejp. Produkten togs från början fram för den amerikanska militären men finns nu tillgänglig för oss vanliga dödliga. Med självvulkaniserande tejp kan du reparera läckor på VVS och slangar blixtsnabbt, den skapar en vatten och lufttät reparation på bara några sekunder. Du kan använda smälttejpen för att isolera elektriska ledningar (isolerar 8.000 volt per lager), linda handtagen på dina verktyg och mycket mer. Tejpen klarar 260° C graders värme och förblir flexibel till -50°C. Den motstår bränslen, oljor, syror, lösningsmedel, saltvatten, vägsalt, UV-strålar och blir aldrig klibbig som eltejp eller andra reparation band blir efter ett tag. Den har en draghållfasthet på otroliga 950 PSI, är mycket slitstark och fungerar över våta, smutsiga eller oljiga ytor. Det är nästan för bra för att var sant!!

Förslag på användningsområden. . .
• Förvara det ombord på fordon och utrustning där du kan ha behov av en akut slang reparation.
• Täta läckande slangar, rör, linjer och installationer.
• Linda verktyg och handtag för ett halkfritt grepp.
• Vattentäta elektriska anslutningar och terminaler.
• Använd den som en nödsituations fläktrem.
• Gör akuta O-ringar.
• Linda hydrauliska kopplingar och andra utsatta anslutningar i metall för att förebygga korrosion.
• Använd den som ett tryckförband eller nödsituation lindning över blödande skador.