Årets Smarta Sak 2011

Årets Smarta Sak 2011

Årets Smarta Sak
Årets Smarta Sak är innovationspris som sedan 2008 årligen delas ut till innovatören eller företaget bakom en aktuell svensk smart sak. Tävlingskommittén nominerar varje år 4 kandidater och sedan sker en allmän omröstning för att utse vinnaren.
2008 utsågs ZlidOn till Årets Smarta Sak, 2009 var det ZippHolderns tur och 2010 kammade dörrögat GoldenEye hem priset. Till 2011 års pris är Testhornet, Smörasken, ”DaCapo” handtag med 3 funktioner och den hopvikbara Bärplockaren nominerade.

Vinnaren får förutom äran motta en av Pontus Hansson specialdesignad prispokal i rapid prototyping teknik. Prisutdelningen av 2011-års pris för Årets Smarta Sak kommer att ske i våra lokaler på Banérgatan12 i Stockholm där vi huserat sedan i hösten 2009.

SmartaSaker
På SmartaSaker.se kan du köpa praktiska prylar från hela världen. Här kan de flesta hitta innovativa problemlösare eller funktionella och roliga saker som förgyller livet.
– Vi vill lyfta fram innovatörer och deras uppfinningar för att fler ska upptäcka alla finurliga prylar som löser såväl små som stora problem, säger Åsa och Ella i munnen på varandra och enas i att de gärna vill vara en språngbräda för fristående innovatörer så att deras produkter hittar en intresserad kundkrets.
SmartaSaker lanserades på webben 2006. Varje år skickas drygt 17000 paket till konsumenter i företrädesvis Sverige ut från lokalen på Banérgatan i Stockholm. Många av produkterna säljs enbart genom SmartaSaker.se och har utvecklats av svenska uppfinnare och innovatörer.

SmartaSaker ser möjligheten att ge innovatörer en marknadsplats för sina uppfinningar och innovationer som en stor del av sin verksamhet och vill genom innovationspriset ”Årets Smarta Sak” premiera svenska innovatörer och deras arbete. SmartaSaker ägs av sina grundare Ella Stemme och Åsa Malmsten.
Länkar: www.smartasaker.se
www.pontush.com

SmartaSaker.se säljer smarta, funktionella, finurliga, praktiska och kul saker på nätet och i butik. Vi samarbetar med innovatörer för att ge deras uppfinningar en marknad. Här hittar du lösningar på små och stora vardagsproblem och presenter till dig själv och andra. Smarta och coola saker till alla människor och tillfällen. Vi jobbar oavbrutet med att hitta nya smarta saker och att förbättra vårt sortiment.
Ta en titt på oss: www.smartasaker.se