Nu lanserar SmartaSaker sitt sortiment i Norge. Över 800 smarta produkter varav en stor andel är svenska innovationer.

SmartaSaker öppnar webbshop i Norge!

Lagom till julhandeln lanserar SmartaSaker sin webbshop i Norge.

Det ska bli jätteroligt att äntligen kunna svara ja på frågan om vi levererar till Norge, säger Ella Stemme, VD SmartaSaker. Det har varit många förfrågningar från Norge senaste åren där man velat handla av oss. Nu kan vi skicka paket till i stort sett hela Norge och självklart kommer frakterna att vara klimatkompenserade.

Norge känns som ett naturligt val för vår första utlandslansering. Vi ser många likheter mellan svenska och norska marknaden och vi tror att det precis som i Sverige finns ett stort intresse för vårt unika och innovativa sortiment, säger Ella.

www.smartasaker.se

Om SmartaSaker

Hos SmartaSaker hittar du sakerna som alla hem behöver för att göra vardagen enklare och roligare. Idag erbjuder vi ungefär 800 smarta lösningar på allt från trasiga blixtlås till säkrare cykelturer. Små eller stora, nyheter eller etablerade favoriter – alla produkter i vår e-handel har tre saker gemensamt. De är noga utvalda, de är gjorda för att användas länge, och de är svar på frågan hur något kan göras på ett smartare sätt.

Det började 2006 med den gråtfria lökskäraren Alligator som fixar allt från tacobuffén till pyttipanna (och som vi fortfarande säljer för den är fortfarande lika bra). Det är ingen slump att Alligator är skapad av en svensk innovatör. Från första dagen har vi valt att lyfta svensk innovation och nu har vi mer än 240 smarta saker utvecklade och ofta tillverkade i Sverige.

E-handelns stora miljöutmaning är distributionen av beställda varor. Vårt bidrag är att bara använda emballage i återvunna pappers- och plastmaterial och att klimatkompensera för varje leverans.

Vi letar alltid efter nya smarta saker till vårt unika sortiment och tar gärna emot tips från våra kunder. På den vägen har vi hittat några av våra mest omtyckta produkter i Sverige, USA, Tyskland, Storbritannien, och andra länder.