60-tal möter nutid i Smarteyes nya glasögonkollektion.

Nu lanserar optikerkedjan Smarteyes sin nya kollektion Broome Street. Kollektionen som blandar 60-talet med nutida modern design finns i samtliga Smarteyesbutiker från och med november.

Broome Street Collection kombinerar klassiska 60-talsformer med moderna detaljer. Många av färgerna, på både plast och metall, är matta som kontrast till bågarnas karaktärsfulla former. Resultatet blir en unik look för dig som vill ha glasögon som sticker ut från mängden.

– För många av oss är glasögon lika viktiga som kläder när vi ska uttrycka vår personlighet och stil. Därför har vi tagit fram ett brett urval av klassiska modeller men med en modern touch, säger Smarteyes designer Karin Sjöbom och fortsätter:

– Vi ville skapa en kollektion med hög kvalitet och unik design för personer som ser glasögonen som en accessoar, precis som ett smycke eller en klocka.

När du köper ett par glasögon ur kollektionen får du dessutom med ett snyggt och praktiskt skinnfodral som du kan hänga runt halsen.

Broome Street Collection består av 21 modeller och finns att köpa i Smarteyes samtliga butiker. Ett par enkelslipade glasögon kostar 1499 kronor och ett par progressiva glasögon kostar 2999 kronor. I priset ingår allt, precis som vanligt.

Se hela kollektionen på smarteyes.se/broome-street-collection/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Sjöbom, Designer Smarteyes
Telefon: 0727 – 431442
E-post: karin.sjobom@smarteyes.se

Thomas Kusoffsky, Marknadschef Smarteyes
Telefon: 0709 – 846716
E-post: thomas.kusoffsky@smarteyes.se

För ytterligare bildmaterial kontakta:

Martin Johansson, Dragster Kommunikation
Telefon: 0708-202318
E-post: martin@dragster.se

• Design

• kollektion
  • glasögon
  • eyewear
  • broome street
  • broome street collection
  • 60-tal
  • design

Smarteyes startade i april 2007 och är ett svenskt privatägt optikföretag. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB, övriga ägare är vd och styrelse. Smarteyes affärsidé är genom effektiva inköp och god design erbjuda ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser. Smarteyes finns i de flesta större svenska städer från Trelleborg i söder till Boden i norr och har en snabb expanderingstakt. Sedan 2010 finns Smarteyes även i Tyskland och sedan 2013 även i Danmark.