Smarteyes Glitter och glamour i Smarteyes nya glasögonkollektion.

Lagom till vi ska fira in det nya året släpper optikkedjan Smarteyes sin nya kollektion Diva Limited Collection. En kollektion gjord för glamourösa middagsbjudningar och sena festkvällar.

Diva består av fem olika modeller med klassiska och tidlösa former. Det som får kollektionen att sticka ut är strassen och glittret som ger bågarna en härlig känsla av fest och glamour. Smarteyes designer Carl Åvall berättar hur diskussionerna gick när kollektionen togs fram. – Vi ville designa en kollektion för kvinnor som njuter av livet , som vill skina lite extra och som gillar glitter och glamour.

Priset för bågarna är 1499 kronor med enkelslipade glas och för 2999 kronor får du dem med progressiva. Köper du flera par glasögon hos Smarteyes får du alla extra par för halva priset – något Carl Åvall tror kommer leda till att fler vågar sig på ett par glammiga Diva-bågar.

– Glasögon har blivit en modeaccessoar som man vill kunna variera beroende på tillfälle. Diva-bågarna är perfekta att ha som extrapar när det är dags för fest eller när man vill lysa upp vardagen.

Diva Limited Collection finns i samtliga Smarteyes butiker från vecka 49.