Smartfish starter utrulling av forbrukerhelseprodukter i Asia gjennom et nytt strategisk partnerskap med Jacobson Pharma

Press release   •   Oct 04, 2019 07:59 CEST

OSLO, NORGE OG LUND, SVERIGE, OCTOBER 4, 2019. Smartfish AS setter i gang en utrulling av sine forbrukerhelseprodukter til nye markeder i Asia gjennom et nytt strategisk partnerskap med Jacobson Pharma Group. Jacobson Pharma Group investerte nylig 40 millioner kroner i Smartfish gjennom en emisjon, et tydelig tegn på selskapets tro på partnerskapet med Smartfish.

Smartfish produserer unike ernæringsløsninger for både medisinsk bruk og forbrukerhelse. Selskapets vitenskapelig baserte og velsmakende ernæringsprodukter er basert på en egenutviklet emulsjonsteknologi som muliggjør høye nivåer av Omega 3-fettsyrer, myseprotein og andre aktive næringsstoffer.

Jacobson Pharma Corporation Limited (Jacobson Pharma), notert på børsen i Hong Kong med årlige inntekter over 1,7 milliarder HKD, distribuerer i dag Smartfish Cream for barns hjernehelse i Hong Kong. I henhold til den nye avtalen vil Jacobson Pharma Group distribuere og markedsføre hele forbrukerhelseporteføljen til Smartfish i Kina, Taiwan, Hong Kong og Macau. Det nye strategiske partnerskapet begynner med lanseringen av produktene Smartfish Recharge sporternæring, Smartfish Reflect for voksnes hjernehelse, Smartfish Resolve for forbedret metabolisme og Smartfish Cream for barns hjernehelse.

"De asiatiske markedene byr på store vekstmuligheter for våre forbrukerhelseprodukter, og vi er veldig glade for å styrke vårt samarbeid med Jacobson Pharma. Vårt nylig annonserte partnerskap med B. Braun for den globale distribusjonen av Smartfish medisinske ernæringsprodukter, sammen med utrullingen av våre forbrukerhelseprodukter i Asia, baner vei for betydelig verdiskapning de kommende årene” kommenterer administrerende direktør i Smartfish, Geir Harstad.

Som en del av det styrkede samarbeidet investerte Jacobson Pharma Group nylig i Smartfish gjennom en emisjon. Som følge av investeringen har Jacobson Pharma Group en eierandel på 9 prosent i Smartfish.

"Vi ønsker Smartfish sine veldokumenterte ernæringsprodukter velkommen til vår forbrukerhelseportefølje. Vi ser stor interesse i Asia for produkter som kan bidra positivt for både voksne og barn, og vi tror at vår markedskunnskap, distribusjonskraft og nettverk sammen med Smartfish sin teknologi og utviklingskapasitet vil skape stor verdi fremover”, kommenterer Derek Sum, styreleder og administrerende direktør i Jacobson Pharma.

For mer informasjon, kontakt:

Geir Harstad, Administrerende Direktør Smartfish, tlf + 46 763151160

Jens Nordahl, VP Sales & Marketing, tlf +47 996 299 99

Om Jacobson Pharma Group

Jacobson Pharma Group er et ledende farmasøytisk konsern basert i Hong Kong som leverer et bredt spekter av farmasøytiske og forbrukerhelseprodukter til helsevesenet, inkludert sykehus, klinikker, leger, apotek og nettbutikker i Stor-Kina og Asia-Stillehavsregionen. Med en tydelig definert visjon om å bli en ledende aktør innen produksjon og distribusjon av legemidler og forbrukerhelseprodukter i Stor-Kina og Asia-Stillehavsregionen, er Jacobson Pharma godt posisjonert for å utnytte vekstmulighetene både på kort og lang sikt.

Smartfish AS is active in the research, development, production and marketing of advanced and clinically documented nutritional drinks within medical nutrition and sports nutrition. All Smartfish products are produced on its proprietary juice based emulsion technology platform with the marine DHA and EPA fatty acids as important ingredients and raw materials. Smartfish has a number of ongoing clinical development projects and studies in close collaboration with researchers and institutions both in Norway and internationally. The company was founded in 2001 and is located in Oslo, Norway. Smartfish’s main shareholders are Norwegian Investinor and Swedish Industrifonden.

Attached Files

PDF document

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.