Smeg Nordic väljer Spalt PR som PR-byrå i Norge och Finland

Designvarumärket Smeg har valt Spalt PR som PR-byrå på den norska och finska marknaden med start 1 januari 2018. Detta är första gången som företaget anlitar en extern partner för att sköta PR-arbetet på den nordiska marknaden.

Vi är oerhört hedrade att jobba med Smeg och ser fram emot att öka medvetenheten om märkets design och kvalitet med norska konsumenter, säger Maria Benestad, Country Manager Norway Spalt PR.

De senaste åren har Smeg Nordic skött de båda länderna inhouse men har nu valt att inleda ett samarbete med Spalt PR för att stärka sin position på de båda marknaderna.

Vi valde Spalt PR på grund av de kunde erbjuda allt det vi var ute efter i en byrå. För oss är det viktigt öka synligheten för våra fina produkter på den norska respektive finska marknaden, och detta är vi säkra på att Spalt kommer att hjälpa oss med. Med deras kännedom om marknaden och relationer med press och influencers kommer de vara en viktig del för vår framgång i de båda länderna, säger Caroline Hast Balling, marknadschef Smeg Nordic.

Smeg är ett italienskt företag som tillverkar vitvaror och hushållsmaskiner. Huvudkontoret ligger i Guastalla, nära Reggio Emilia i Italiens norra del. All försäljning på den nordiska marknaden sker via dotterbolaget Smeg Nordic.

För mer information besök www.smegnordic.com och www.spaltpr.com

• pr

Om Smeg

Smeg, ett av de största italienska hushållsföretagen, grundades 1948 av en familj av företagare som med stor passion och know-how lyckades utveckla ett starkt och växande företag. I dag leds Smeg av den tredje generationen Bertazzoni-entreprenörer, men de håller fortfarande minnet av dess början levande i sitt namn, en akronym för Smalterie Metallurgiche Emiliane Guastalla som fritt översatt betyder

”Emilianska metallemaljeringsverken i Guastalla”.

Med tiden har varumärket etablerat sig som en symbol för hög estetik och varje produkt är gjord med en unik uppmärksamhet på forskning och utveckling. Med designlösningar och en stark känsla för detaljer skapar Smeg hem som avspeglar människorna som bor där.

Smegs egen inredningsstudio, där man bedriver omsorgsfull forskning om estetik och stil, har stöd från internationellt erkända arkitekter som Guido Canali, Mario Bellini, Piano Design-studion, Marc Newson och Giancarlo Candeago. Kombinationen teknik och stil är Smegs nyckel till att skapa produkter med stark varumärksimage och stor genomslagskraft.