SMS Park underlättar för elbilar tillsammans med Chargestorm

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2019 07:00 CET

Sedan 2010 har SMS Park varit med och gjort betalningen av parkering smidigare för Sveriges bilister - bland annat i Skövde Kommun. Nu kan betaltjänsten även användas till betalning för elbilsladdning i kommunen efter att SMS Park startat ett samarbete tillsammans med Chargestorm.

Integrationen tillsammans med Chargestorm erbjuder SMS Park-användaren ett smidigare sätt att ladda sin elbil på. Med hjälp av SMS Parks app kan bilisterna ladda sin bil genom att aktivera laddstolpens eluttag i samband med sin parkering. Första platsen för elbilsladdning i Skövde Kommun är P-hus Mode.

“Vi är väldigt glada för att kunna erbjuda Skövdeborna och våra besökare utökade möjligheter att resa hållbart. Med våra nya laddstationer kan alla enkelt ladda sina elbilar, i ett tryggt parkeringshus centralt i Skövde och sedan ta tåget vidare till slutdestinationen.” Säger Daniel Lindh, gatu- och naturchef på Skövde kommun.

Johan Kittel, VD på Inteleon SMS Park ser fram emot att underlätta för el-bilister i Skövde.

“Vi vill alltid vara med och underlätta för bilister - elbilar är inget undantag. Samarbetet med Skövde kommun och Chargestorm gör att vi får möjligheten att även i Skövde erbjuda elbilsladdning i samband med parkeringen!”

Inteleon AB grundades 2009 med syfte att göra parkering till något enkelt och smidigt. Resultatet blev betaltjänsten SMS Park, en mobil betaltjänst för parkering via app och sms. Tjänsten är tillgänglig för alla, oavsett vilken mobiltelefon eller abonnemang du har. Detta har gjort oss till en av de ledande tjänsterna i Sverige för parkeringsköp.

Kommentarer (0)

Kommentera