Snow Software prisas igen!

Snow Software har på kort tid erhållit sin andra utmärkelse då VD Axel Kling utsetts till Årets Företagare i Solna 2011. Det står klart sedan det gångna årets mest framstående entreprenörer korats för sjunde gången.

Handelskammaren, Företagarna, Solna nyföretagarcentrum och Solna stad utser varje år årets företagare i Solna. I juryns motivering går det att läsa:

"Företaget har under de fyra senaste åren ökat omsättningen med mer än 200 procent och den snabba tillväxten har kombinerats med hög lönsamhet där avkastningen på eget kapital i genomsnitt legat på drygt 50 procent. Vinstmedlen har behållits i företaget för att stödja tillväxten och företaget siktar på att i fortsättningen växa med 60 procent per år.

Rekrytering av personal som kan bidra till företagets starka utveckling har en avgörande betydelse. Personalpolitiken uppmuntrar till självständigt arbete och personlig utveckling och nyckelpersoner kan erbjudas att bli delägare. Stoltheten över programvarorna och bolagets snabba tillväxt är också viktiga drivkrafter för personalen.

Snow Software bedriver dessutom ett aktivt miljöarbete på alla områden och nivåer inom företaget och hänsyn till miljö är en naturlig del av det vardagliga arbetet på företagets samtliga arbetsplatser. Det är därför med största glädje och stolthet som vi utser Axel Kling till årets företagare i Solna 2011 och vi önskar honom all lycka i sitt fortsatta entreprenörskap.”

- Jag är glad över utmärkelsen och samtidigt stolt över vad vi på Snow har presterat de senaste åren. Vår framgång kommer från att vi med en stark drivkraft och entusiasm levererar ett stort värde för våra kunder och partners, säger Axel Kling, VD Snow Software.

Läs också om Snows utnämning till gasellföretag 2011

• företagarna
  • handelskammaren
  • solna
  • axel kling
  • årets företagare

Om Snow Software

Snow Software utvecklar och tillhandahåller prisbelönta produkter för licenshantering, inventering och programvarudistribution. Snow Software möjliggör för företag att ta kontroll över och maximera värdet av deras hård- och mjukvarutillgångar vilket innebär minskade kostnader samt minimerad risk.

Varje dag analyserar Snow Softwares system över 725 miljoner programvaruposter hos företag som sträcker sig från media och näringsliv till offentlig- och utbildningssektor. Sedan starten 1997 har mer än 5 miljoner licenser implementerats och Snow Software har idag kontor i sex länder med partners över hela världen.