​Hyper Island studenter hjälper Social Initiative skapa engagemang

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2015 11:38 CEST

Social Initiative är en icke-vinstdrivande organisation som brinner för att förändra världen genom att ge människor möjligheten att själva förbättra sina liv. Som oberoende rådgivare skapar Social Initiative personliga samhällsengagemang för företag och privatpersoner. Utifrån deras önskemål identifieras de bästa projekten för att säkerställa att stödet gör nytta.

Social Initiative ville på ett enkelt sätt beskriva hur de arbetar med hjälp av rörlig bild. Studenter på Hyper Island har hjälpt Social Initiative genom att producera en kort film som på ett personligt sätt förklarar varför Social Initiative är det självklara valet om man vill göra verklig skillnad i världen.

- Studenterna från Hyper Island fångade vårt erbjudande på ett lättöverskådligt sätt. De förstod direkt vad vi var ute efter och vi kommer ha stor nytta av filmen – Ylva Kronheffer, kommunikationsansvarig, Social Initiative.