​Apple Pay blir nu tillgängligt för Sodexos lunchkortanvändare!

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2019 07:01 CEST

Från och med idag erbjuder Sodexo sina lunchkortsanvändare möjlighet att betala sina luncher med Apple Pay, som förvandlat mobila betalningar med ett enkelt och säkert sätt att betala.

”Vi har sett hur mobila betalningar har blivit allt vanligare, och vi är glada att äntligen kunna erbjuda våra användare möjligheten att betala med sina Apple-enheter. För oss är det viktigt att alltid erbjuda framtidens lösningar och vi ser att Apple Pay varit efterfrågat av våra användare.”, säger Elie Lythreatis, VD på Sodexo Benefits & Rewards Services.

Säkerhet och integritet är kärnan i Apple Pay. När du använder ett kredit- eller betalkort med Apple Pay, lagras de faktiska kortnumren inte på enheten eller på Apples servrar. I stället är ett unikt Device Account Number tilldelat, krypterat och säkert lagrat i Secure Element på enheten. Varje transaktion är auktoriserad med en unik dynamisk säkerhetskod.

”Att integrera Apple Pay är en naturlig förlängning av vårt erbjudande och utvecklingen av ett attraktivt och modernt lunchförmånserbjudande”, fortsätter Elie. ”Vår målsättning är att göra det enklare för människor att må bra, och ett sätt är att ta en ordentlig lunchrast för att hitta mer energi till dagen.”

Apple Pay är enkelt att installera, och fungerar likt det fysiska lunchkortet på alla ställen som säljer mat, och som även accepterar betalning via blipp (kontaktlösa betalningar) eller Apple Pay.

För mer information om Apple Pay, besök: https://www.apple.com/se/apple-pay/

Sodexo Benefits & Rewards Services var först med att digitalisera lunchförmånen i Sverige. Genom att ta fram innovativa lösningar skapas förutsättningar för ökad livskvalitet, både för anställda och arbetsgivare.

Sodexo Benefits & Rewards Services är representerade i 35 länder. Med nästan 4 500 anställda globalt, så erbjuder vi tjänster till 430 000 kunder med totalt 35 miljoner användare.

Nyckeltal för Sodexo Benefits & Rewards Services

• 17,8 miljarder euro i affärsvolym