Livskvalitet blir allt viktigare för medarbetarna

Under ett Quality of life-seminarium som anordnades av Sodexo i Vanda, Finland igår (29/10), påvisades det hur ekonomisk tillväxt bör ske parallellt med mänsklig tillväxt.

Seminariedeltagarna fick veta att företag som investerar i medarbetarnas livskvalitet har ett bättre rykte än sina konkurrenter och att de även uppnår bättre affärsresultat. De fick också lyssna till en presentation om aktuella arbetsplatstrender.

”Lyckligtvis börjar människor världen över inse vikten av att utveckla medarbetarnas livskvalitet. Detta syns exempelvis tydligt i en undersökning som Sodexo gick ut med tidigare i år. I den säger 66% av de intervjuade ledarna, att en av deras organisationers viktigaste prioriteter är att förbättra medarbetarnas livskvalitet. Utöver detta hade 86% av de svarande implementerat minst tre initiativ för att förbättra livskvaliteten. 60% hade också budgeterat för utveckling av medarbetarnas livskvalitet”, sade Bianca Brink, Sodexos Managing Director i Finland.

Läs mer om seminariet i pressmeddelandet “Quality of life an increasingly important criteria for employees” som är bifogat.