Stop Hunger - Julkonsert med One Voice

Stop Hunger - Julkonsert med One Voice

Söndagen den 4 december genomförde soul- och gospelkören One Voice med Gabriel Forss en konsert till förmån för Stockholms Stadsmission i Maria Magdalena kyrka. I stället för att sälja biljetter togs valfria belopp emot på plats. Alla intäkter går oavkortat till Stockholms Stadsmission och deras arbete för människor i utsatthet.

Att ge service med EQ är att ta ansvar, det är en del av Sodexos sociala ansvarstagande som företag. Vi vill gärna bidra med vårt engagemang och vår tid. Frivilliga medarbetare var på plats i samband med konserten som EQ-ambassadörer för Sodexo och serverade hembakade pepparkakor och hemlagad glögg till alla besökare som väntade på att få komma in i kyrkan och inta sina platser. En mugg rykande varm glögg och knapriga pepparkakor med kristyr uppskattades mycket i blåsten.

Vi är mycket stolta över våra medarbetare som ger av sin egen tid och engagerar sig i den här typen av aktiviteter.

Vill du hjälpa Stadsmissionen i deras arbete för utsatta människor?
SMS:a EQ till 72900 så skänker du tio kronor till deras verksamhet.

Läs mer om vårt globala projekt STOP Hunger >

Klicka här om du vill se mer bilder från vårt arbete med Julkonserten >