Sodexo tecknar europeiskt mångmiljonkontrakt med Unilever avseende FM-tjänster

Sodexo tecknar europeiskt mångmiljonkontrakt med Unilever avseende FM-tjänster

Sodexo, ledande inom Service Management, har ingått partnerskap med Unilever, en av världens ledande leverantörer av konsumentvaror, avseende en rad integrerade servicetjänster på ungefär 70 anläggningar i 15 europeiska länder. Kontraktet gäller i fem år och är värt över 90 miljoner euro per år.

Kontraktet ligger helt i linje med Sodexos strategiska målsättning att utöka leveransen av FM-lösningar till sina kunder och att integrera ett brett utbud av servicetjänster som bidrar till kundernas framgångar. Sodexo kommer att ta över en lång rad hårda och mjuka FM-tjänster.

”Vi är mycket glada över detta internationella partnerskap med uppdraget att leverera ett komplett utbud av integrerade kvalitetstjänster. Vi är övertygade om att vi kan skapa ett mervärde och bidra till Unilevers affärsmål genom att tillhandahålla jämn och högkvalitativ service så att Unilever kan fokusera på sin kärnverksamhet”, säger Sodexos Sylvia Metayer, President International Large Accounts.

”Det här partnerskapet ligger i linje Unilevers strategi att leverera utmärkt service genom hela organisationen, och att omsätta det globala till lokal konkurrenskraft. Att ha en huvudleverantör bidrar avsevärt till minskade kostnader, jämnare och anpassad service och det kommer att förbättra mätningen av anläggningarnas prestanda inom Unilever”, säger Unilevers Ken Manke, Vice President Workplace Services.

Länder som omfattas av partnerskapet:
Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Irland, Nederländerna, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike.

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör
Sodexo AB, Sverige

För mer information, kontakta:
Erik Wennerholm, Driftområdesdirektör Large Accounts
Sodexo AB, Sverige
E-post: erik.wennerholm@sodexo.com

Taggar

Om SodexoSodexokoncernenSodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Med verksamhet i 67 länder, servar vi 100 miljoner människor varje dag genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personald and Home Services.Genom mer än 100 tjänster erbjuder vi våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management, kortlösningar, hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster. Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 470 000 medarbetare över hela världen. Sodexo är medlem i CAC 40 och DJSI index.Nyckeltal (31 augusti, 2019) Sodexo i världen 22 miljarder euro i omsättning 470 000 medarbetare19:e största arbetsgivaren i världen 67 länder 100 miljoner människor tar del av vår service varje dag 14,7 miljarder euro i börsvärde (6 november, 2019)Sodexo i Norden  633 miljoner euro i omsättning 11 000 medarbetare