Sodexo växer inom Service Management

Sodexo växer inom Service Management

Sodexo stärker sin ställning som ett av de ledande företagen i Sverige inom Service Management. Detta efter att ett nytt avtal omfattande cirka 300 miljoner kronor slutits med General Electric.

Uppdraget omfattar flera servicetjänster som receptionstjänster, städning, post, transporter, restaurang, fastighetsunderhåll, m.m. De nya och förlängda avtalen har slutits mellan Sodexo och GE Healthcare Bio-Sciences AB och GEMS PET Systems AB Sweden.

”Vi har stort förtroende för Sodexo sedan tidigare. Genom att minimera antalet leverantörer, samordna och samtidigt handla upp servicetjänster för flera av våra bolag har vi uppnått en mycket kostnadseffektiv lösning”, säger Bo Lundström, VD GE Healthcare Bio-Sciences AB.

”Vi är mycket stolta över att få fortsatt och utökat förtroende som leverantör till GE Healthcare. Genom Service Management levererar vi samordnad och effektiv service med hög kvalitet”, säger Erik Wennerholm, Driftområdesdirektör Large Accounts Sodexo AB.

Det nya avtalen har trätt i kraft per den 1 oktober 2011 med stegvisa implementeringar för olika tjänster. Uppdraget omfattar företagens siter i Uppsala och Umeå.

För mer information, kontakta:
Erik Wenneholm, Driftområdesdirektör Large Accounts
Telefon : +46 8 5788 5953
E-post : erik.wennerholm@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör
Telefon : +46 8 5788 5963
E-post : eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.