Magnus Premberg säljer Deutz-Fahr i Skåne-Blekinge

Magnus Premberg, 32 år, har tillträtt som säljare av Deutz-Fahrs traktorer och tröskor i Skåne och Blekinge. Därmed går Söderberg & Haak på offensiven, tillsammans med Bjäre Maskin, för att sälja fler Deutz-Fahr i området.

Premberg har lång erfarenhet av Deutz-Fahr, traktorer och tröskor. Han har jobbat med märket under tio år, först som mekaniker och sedan som säljare, med Rinkaby som utgångspunkt.

Det nya nu är att han fått Söderberg & Haak Maskin AB som arbetsgivare, vilket ger flera stora fördelar för kunderna:

– Den nya organisationen inom företaget gör det enklare för Deutz-Fahr ägarna. Jag sitter vägg i vägg med vår servicesupport och fokuserar hela mitt säljarbete enbart på Deutz-Fahr. Dessutom är mobilitet ett ledord i mitt arbete. I praktiken är bilen min arbetsplats och när jag möter kunderna är det hemma hos dem och på deras villkor, berättar han.

Mobiliteten gäller också servicen av Deutz-Fahrs traktorer och tröskor. Verkstaden kommer, med servicebuss och mekaniker, direkt hem till ägaren, utan krångel.

– Jag är oerhört taggad och glad för hur det framtida säljarbetet utformats. Min första uppgift blir att ta kontakt med alla nuvarande Deutz-Fahr ägare och naturligtvis också uppmuntra fler lantbrukare att satsa på detta kvalitetsmärke.

Magnus Premberg pekar på fördelarna när det gäller Deutz-Fahr traktorer, såsom det breda modellutbudet samt den höga kvaliteten på motor, drivlina och förarhytt. Driftsekonomin med låg bränsleförbrukning och hög driftsäkerhet är också en stor fördel. Och så betonar han användarvänligheten:

– Deutz-Fahr ligger i framkant när det gäller mjukvarustöd. Ett exempel är användarvänliga monitorer som är logiskt uppbyggda och enkla att förstå och hantera. Det ska vara enkelt att köra och hantera en modern traktor med världsledande teknik, säger han.

Han framhåller också Deutz-motorerna och Deutz-Fahrs egen drivlina som är steglös och lättkörd.

– Jag hoppas att alla som står inför traktorinvesteringar tar med Deutz-Fahr i bedömningen. Ring mig, jag välkomnar alla att dela funderingar, frågor och ekonomiska bedömningar med mig, säger han.

För mer information, kontakta:

Säljare Magnus Premberg: 073-803 52 78
magnus.premberg@sodhaak.se

• deutz-fahr
  • traktor
  • tröska

Söderberg & Haak är Sveriges ledande privata aktör inom maskinhandel för lantbruk, industri och entreprenad. Vi finns representerade på både egna anläggningar och hos privata återförsäljare i hela landet. Vi marknadsför ledande varumärken som Komatsu, Deutz-Fahr, Krone, Amazone, Dal-Bo och Geringhoff.