Niclas stärker satsning på stora lantbruksmaskinerna

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2020 09:05 CET

Niclas Anderberg, försäljningsansvarig i Sverige för Krone BiG och Amazone Pantera. (Foto: Åsa Gilbertson)

Söderberg & Haak förstärker försäljningsorganisationen för BiG-produkterna från Krone och Amazones Pantera, genom anställning av en försäljningsansvarig för dessa stora och effektiva maskiner.

Niclas Anderberg tillträdde tjänsten vid årsskiftet. Hans uppgift är nu att stötta Söderberg & Haaks återförsäljare i sälj- och marknadsföringsprocesserna, till exempel genom att delta vid visningar och event. En viktig uppgift är även att serva kunderna med kunskap inför investeringsbesluten.

Krones BiG-maskiner och Amazones Pantera handlar om stora lantbruksmaskiner som erbjuder mycket hög kapacitet och effektivitet.

– Samtidigt representerar de stora affärer och viktiga investeringsbeslut för lantbrukskunderna. Min uppgift är att ge service och kunskap åt både återförsäljarna och slutkunderna, så att varje affär blir en lyckad och trygg satsning för kunderna, säger Niclas Anderberg.

Niclas är 51 år gammal och har lång erfarenhet av maskinförsäljning och teknik. Han har en teknisk utbildning i grunden och har lång erfarenhet av proffsmaskiner för grönytor, samt försäljning av entreprenadmaskiner.

Krones BiG-produkter är BiG Pack storbalpressar, BiG M självgående slåtterkrossar och BiG X fälthackar.

Pantera är Amazones självgående växtskyddssprutor.

För mer information:

Niclas Anderberg, tel 073-153 69 15

niclas.anderberg@sodhaak.se

BILD:

niclas_anderberg_sodhaak.jpg

Niclas Anderberg. (Foto: Åsa Gilbertson)​

Söderberg & Haak är Sveriges ledande privata aktör inom maskinhandel för lantbruk, industri och entreprenad. Vi finns representerade på både egna anläggningar och hos privata återförsäljare i hela landet. Vi marknadsför ledande varumärken som Komatsu, Bomag, Deutz-Fahr, Krone, Amazone, Dal-Bo och Geringhoff.

Kommentarer (0)

Kommentera