Mötesplats Sparbanken

På fredag 17/7 öppnar Södra Dalarnas Sparbank upp dörrarna till Mötesplats Sparbanken, ett café i bankens lokaler vid Hökartorget i Hedemora.

”Vi vill skapa en avslappnande och trevlig mötesplats här på Södra Dalarnas Sparbank. En naturlig plats för människor att träffas, nätverka och umgås. Samtidigt vill vi bidra till en trevlig miljö och atmosfär i centrala Hedemora”, säger Mirja Herrdin, VD på Södra Dalarnas Sparbank.

Mötesplats Sparbanken, kommer vara ett café i hjärtat på banklokalen där servering av kaffe, glass, fikabröd och enklare rätter kommer erbjudas. Givetvis bjuds alla gäster på fri Wifi under besöket.

Öppettiderna i caféet är 10:00 – 15:00, måndag till fredag. Verksamhet kommer skötas av Café Centrum, som därmed utökar sin verksamhet till att även erbjuda försäljning i bankens lokaler.

”Det känns roligt att få göra denna satsning tillsammans med Södra Dalarnas Sparbank. Hökartorget i Hedemora är en perfekt mötesplats, och vi är övertygade om att det här gynnar en positiv utveckling av stadskärnan”, säger Juan Carlos Grenbjörk, Café Centrum.

Det kommer finnas sittplatser i själva cafédelen i direkt anslutning till bankens entré, vid bankens konstsamling, såväl som utanför banken för den som hellre vill njuta det vackra vädret.

”Caféet är självklart öppet för alla, så förhoppningsvis hittar Hedemoraborna hit och upptäcker vilken trevlig mötesplats en bank kan vara", avslutar Mirja Herrdin.

• hedemora
  • café