Årets konferencier vid Valborgsfirandet

Vi presenterar stolt Cecilia von Strokirch, som jobbar på Biblioteket i Södertälje, som årets konferencier vid Valborgsfirandet i Centrum. Cecilia är också verksam inom standup och klättrade för första gången upp på en standupscen i augusti 2006. Sedan debuten har hon uppträtt på ståuppscener runt om i hela landet och har bl.a. turnerat flitigt med Ann Westin och Yvonne Skattberg i showen “Offroad”. 2011 hade hon premiär för sin första soloföreställning “En Jojobantares Bekännelser”. Den spelas fortfarande och är ständigt aktuell då folk envisas med att banta. Våren 2015 hade Cecilias nya föreställning “Jungfruföderskan” premiär. Den bygger på hennes egna erfarenheter av att få barn med hjälp av assisterad befruktning i Danmark. Cecilia är mycket engagerad i frågan om att svenska ensamstående kvinnor ska kunna få hjälp i sitt hemland.

Om sitt uppdrag som konferencier för Valborg i Centrum säger hon:

- Äntligen är våren här. Efter denna tuffa vinter känns det mer aktuellt att fira ordentligt. Låt oss göra det tillsammans!

Cecilia öppnar programmet på Stadsparkens scen 20.30 på Valborgsmässoafton.