Peter Asplund Big Band Show med Isabella Lundgren och Jonas Holmberg till Södertäljefestivalen.

”Vi tycker att det är väldigt kul att kunna presentera den lokala framgångsrika artisten Peter Asplund och hans storband till festivalen. Det kommer vara ett mäktigt inslag som Södertäljebor och besökare kommer att uppskatta", säger Lena Raattamaa, event och marknadskoordinator på Södertälje Centrumförening.

Den lokala framgångsrika artisten Peter Asplund och hans storband intar stora scenen under Södertäljefestivalen lördagen den 25 augusti, med sig har han också Isabella Lundgren och Jonas Holmberg.

"Vi är glada att även Södertäljes lokala talangfulla Jonas Holmberg är en del av denna akt, med hans fantastiska röst", säger Lena Raattamaa, event och marknadskoordinator, Södertälje Centrumförening.

PETER ASPLUND BIG BAND SHOW

Trumpetaren, sångaren och entertainern Peter Asplund presenterar här sin ”BIG BAND SHOW”.

Efter fullsatta succéer landet runt, med dels egna toppband och som gästsolist framför olika storband runt om i landet, har Peter Asplund lyckats knyta ihop jazz, underhållningsmusik, Broadway, Hollywood, pop och svensk musik, i en konsertshow enligt klas- siskt crooner-snitt a la Frank Sinatra och rat-pack, i ett modernt och fräscht krutpaket!

Peter, tillsammans med ett fullt storband(5 saxofoner, 4 tromboner, 4 trumpeter, piano, bas och trummor), varvar musik och sång med roligt och underhållande mellansnack och gäster i form av landets ledande kvinnliga vokalister.

Peter Asplund Big Band Show har framträtt vid festi- valer, på konserthus och klubbar men lämpar sig även naturligtvis för företagsevent, fester och mässor.

Det unika med showen är att den tilltalar alla och kan även skräddarsys för det speciella tillfälle då den sätts upp, beroende på vilken gästande kvinnlig vokalist som presenteras och arrangörens speci ka önskemål.

Lossa slipsarna, ta in en aska champagne och låt oss ta er med till Sands Hotel och Caesars Palace i Las Vegas, någon gång i mitten av the swinging sixties, med denna tidlösa show! Ett mäktigt alternativ!!!

Peter Asplund – lokal jazzartist

"Peter Asplund är en av Sveriges främsta trumpetare. Eller varför inte säga som det är? Han är en av Europas eller till och med en av världens främsta trumpetare! För varför dra en gräns när man inte behöver? Jazz känns inte vid några som helst nationsgränser!" (http://www.peterasplund.com/index2015.php?sida=bio&lang=s)

Isabella Lundgren - en artist med fler priser och utmärkelser i ryggen och även nominerad för en grammis för årets Jazz 2016.

”Vad mer finns att rapportera från jazzfestivalfredagen? Jo, Isabella Lundgren på Fasching förstås. Denna gudabebådade sångerska som är bland det bästa som hänt den svenska jazzscenen.
Låt mig bara få säga att Isabella Lundgren har ett allvar som är unikt. Hon får liksom tiden att sakta ner bara genom att vara. Det kallas väl för utstrålning och närvaro.
Och sedan sjunger hon ju fantastiskt. Med en helt naturligt flödande tajming och en lågmäld men mycket uttrycksfull frasering. Att hon har något att säga med sina texter bidrar förstås också till magin.”

Dan Backman, SVD (http://www.isabellalundgren.com/biografi/)

Jonas Holmberg - lokal jazzsångare

Uppvuxen i Musikteatergruppen Oktober, född under repetitionerna av Sven Klangs Kvintett – där mamma var dramatiker och pappa skådespelare – alltsomoftast vaggad till sömns av Christer Boustedts altsax under Sven Klangs kvintett, och väckt av Totta Näslunds sång under Tältprojektet, har den svenska jazzen, lyriken och visan alltid varit en självklar del av Jonas Holmbergs liv.

"Jonas Holmberg är kort sagt bäst av Sveriges yngre manliga jazzsångare"
Bengt Ericsson, Lira Magazine