Port Noir till Kringelfestivalen

Vi kan nu stolt presentera ytterligare ett band som kommer till Kringelfestivalen 2015.
Södertäljetrion Port Noir kommer att spela för oss den 21 augusti!

Det är nu två år sedan Port Noir släppte sitt debutalbum ”Puls” och förväntningarna har vuxit sig starkare och starkare sedan bandet i höstas gick ut i sociala medier med nyheten att ett andra album är på väg att spelas in. Den nya skivan är beräknad att släppas över hela världen efter sommaren 2015.

Port Noir är bandet som med sitt melankoliska och dynamiska sound är svåra att placera i ett fack, men en benämning skulle kunna vara Alternativ Progressiv/Rock/Metal. Debutalbumet "Puls" fick mycket bra recensioner i flera av de största svenska tidningarna. Bandet har hunnit med två Europaturnèer som huvudakt, varit förband till In Flames och Karnivool, spelat på Metaltown samt nominerats till Årets nykomling i Bandit Rock Awards. Vi kan vara säkra på att se mer av Port Noir, inte bara imorgon, utan även långt fram i tiden.

Välkommen till Kringelfestivalen i Södertälje!

• kringelfestivalen
  • port noir
  • augusti
  • södertäljetrio
  • puls
  • marenplan

Södertälje Centrumförening arbetar för ett tryggare, trivsammare, tillgängligare, bättre och finare Södertälje centrum!