Södertälje kommun och Centrumföreningen bjuder in till fotbollsfest

Hela Södertälje kan gemensamt följa kvartsfinalen när Sverige möter England i fotbolls-VM på lördag den 7 juli. Kommunen och Centrumföreningen ställer upp en storbildsskärm på Stora torget i Södertälje centrum där matcherna kommer att visas.

-Det här är en chans för alla Södertäljebor att ta del av fotbollsyran som just nu råder i hela Sverige. VM engagerar och berör alla, inte bara fotbollsintresserade. Fotboll skapar glädje och samhörighet och vi vill erbjuda alla i Södertälje att vara en del av den nu när det går så bra för vårt landslag, säger kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S).

Södertälje kommun bjuder tillsammans med Södertälje Centrumförening in till familjefest när kvartsfinalerna i fotbolls-VM spelas på lördag. Båda kvartsfinalerna kommer att visas och först ut blir Sverige - England klockan 16.00 och sen Ryssland – Kroatien klockan 20.00. En storbildsskärm ställs upp på Stora torget i Södertälje centrum. Det kommer även att finnas bänkar uppställda framför skärmen.

-Vi har fått in förfrågningar från Södertäljebor om att de vill se Sverige på storbildsskärmar och vi vill såklart bjuda på den chansen. Vi hoppas att besökarna stannar kvar mellan matcherna och passar på att äta och dricka gott på våra restauranger och caféer, säger Aljoša Lagumdžija chef på Södertälje Centrumförening.

Mer information:

Boel Godner, Kommunstyrelsen ordförande (S),