Sofiero bjuder in till barnkalas

Sofiero bjuder in till barnkalas

Söndagen 8 maj klockan 11 öppnar Barnens Sofiero för säsongen. Detta firas med ett traditionsenligt barnkalas vid de kungliga lekstugorna på Sofiero slott och slottsträdgård i Helsingborg. Pyssel, lek, sagor och musik utlovas.

Barnens Sofiero är, precis som det låter, barnens egen plats i parken. Här kan man leka i prinsessans Ingrids och prinsarnas lekstugor, precis som kungabarnen gjorde en gång i tiden. Under hela sommaren är det öppet för pyssel, odling, sagor och stoj och varje vecka står aktiviteter som odling, sagoläsning och små experiment på agendan. Den 8 maj öppnar lekstugorna under festliga former.

Program 8 maj
11–11.30 Slottshöjdens skola sjunger för och med alla barnen
12 – 12.30 Waldorfförskolorna visar dockteater
13 – 13.15 Guidning för barn bland kungabarnens odlingar. Efter guidningen pratar Miljöverkstaden om hur man kan få en mer levande trädgård.
13.45 – 14.15 Slottshöjdens skola sjunger för och med alla barnen
14.45 – 15.15 Waldorfförskolorna visar dockteater
15.30 – 15.45 Guidning för barn bland kungabarnens odlingar. Efter guidningen pratar Miljöverkstaden om hur man kan få en mer levande trädgård.

Under hela dagen kan man bygga trädgårdsdrottningar med Miljöverkstaden, pyssla & plantera med Waldorfpedagoger och Sofieros vänner. Det blir även korvgrillning och slottscaféet säljer kaffe och bullar.

När: Söndagen 8 maj kl 11-16. Fri entré för barn och en vuxen i sällskap.

Barnens Sofiero är öppet för pyssel, lek, sagor och bus hela säsongen från och med 8 maj. Alla barn upp till 18 år går in gratis på Sofiero. Öppet varje dag mellan kl 10-18. sofiero.se