Pressvisning av Drawing Nature

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2018 12:08 CEST

Teckning av Jenny Ekström

I utställningen Drawing Nature möter vi växtrikets formspråk och tematik i en serie noggrant utvalda bilder och illustrationer av konstnärerna och illustratörerna Jennie Ekström, Beata Boucht och Morten Schelde. Välkommen på pressträff fredag 15 juni klockan 11.00.

Naturen står i centrum när Jennie Ekström, Beata Boucht och Morten Schelde har låtit sig inspireras av växtrikets sinnlighet och formspråk. I slottets utställningsvåning  möter vi verk som låter dig uppleva växtlighet i olika former: vilt och skrämmande, som en symbol för hopp och som dekoration eller forskning.

Utställningen är framtagen av Teckningsmuseet i Laholm på uppdrag av Sofiero slott. Utöver verk från de tre konstnärerna visas också äldre teckningar från Teckningsmuseets samling.

Tid: fredag 15 juni klockan 11.00.
Plats: Slottets utställningsvåning, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg.

Mer om konstnärerna och utställningen

Meddela om du kommer senast 13 juni till: mira.jalamo@helsingborg.se

Dagen efter, 16 juni, öppnar utställningen för allmänheten och pågår fram till 16 september.

Annika Malmgren, verksamhetschef Sofiero, 042-10 45 46 eller 0706-29 17 54
Anna Schibli, programchef, 0768-55 97 74