​Pressvisning av Street Art Garden

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2018 14:28 CEST

Sommarens utställning Street Art Garden är ett spännande möte mellan street art och trädgårdsdesign. Välkommen på pressträff torsdag 24 maj klockan 11.00.

I Sofieros Orangeri har den världsberömda street art konstnären Millo skapat en målning som Sofieros trädgårdsdesigner Sara Bratt förvandlar till en tredimensionell upplevelse med växter och blommor. På ett nyskapande sätt får besökaren uppleva kontrasten och samspelet mellan det urbana och naturen.

Millo (Francesco Camillo Giorgino) är en italiensk street art konstnär som är känd för sina storskaliga väggmålningar. Hans målningar finns i ett flertal länder runt om i världen. Läs mer

Tid: torsdag 24 maj klockan 11.00.
Plats: Orangeriet, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg.

Mer om utställningen

Meddela att du kommer senast 22 maj till: mira.jalamo@helsingborg.se

Dagen efter, 25 maj, öppnar utställningen för allmänheten och pågår fram till 16 september. Utställningen är producerad av Sofiero i samarbete med Kulturhotellet i Helsingborg.

Annika Malmgren, verksamhetschef Sofiero, 042-10 45 46 eller 0706-29 17 54