Pressvisning av vårens utställningar och presentation av säsongen på Sofiero

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2018 12:03 CEST

Vårflor på Sofiero.

Torsdag 12 april är det pressvisning av vårens utställningar Citroner och körsbärsblom i Orangeriet och Nino Ramsbys konst i Slottet. Säsongens program presenteras och det bjuds på en förhandsvisning av årets stora nyhet i parken Sofias brosom invigs 14 april.

Sofiero slott och slottsträdgårds program 2018 bjuder på en variation av konst, design, inspiration och trädgårdsupplevelser. Torsdag 12 april klockan 11.00 är det pressvisning av vårens utställningar i Orangeriet och Slottet, Sofias bro och presentation av årets program.

I Orangeriet öppnar utställningen Citroner och körsbärsblom, en värld av söta citrusdofter och franska toner skapad av floristen och kreatören Karl Fredrik Gustafsson. I slottet visas konst av musikern, poeten och konstnären Nino Ramsby - måleri och fotografi med ett personligt och poetiskt uttryck.

Vid pressvisningen får du även en förhandsvisning av Sofias bro och mer information om programmet för säsongen. På plats finns Annika Malmgren, verksamhetschef för Sofiero, Susanne Green, besöksmålsutvecklare, samt floristen och kreatören Karl Fredrik Gustafsson och konstnären Nino Ramsby.

Tid: torsdag 12 april klockan 11.00.
Plats: Orangeriet, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg.

Meddela gärna att du kommer senast 10 april till: tina.dalemo@helsingborg.se

Dagen efter, den 13 april, öppnar Sofiero slott och slottsträdgård för säsongen. Lördag 14 april invigs Sofias bro klockan 14.00. Se hela årets program på Sofieros webbplats.

Annika Malmgren, verksamhetschef Sofiero, 042-10 45 46 eller 0706-29 17 54
Susanne Green, besöksmålsutvecklare, 0733- 15 43 80