​Softhouse Småland och DinGard etablerar samarbete för en säkrare affär

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2019 07:03 CEST

Peter Bayer DinGard AB och Johan Lindblom Softhouse Consulting Småland AB

IT-konsultföretaget Softhouse utvecklar digitala affärer och skapar förutsättningar för företag att växa i sin digitala affär. Som ett led i det breddar nu Softhouse Småland sin portfölj av erbjudanden och börjar ett nära samarbete med DinGard som är säkerhetsexperter inom informationssäkerhet och IT-forensiska tjänster.

- Vi är väldigt glada att kunna fördjupa oss ytterligare inom just IT-säkerhet och ge våra kunder alla de förutsättningarna som de behöver för att kunna bedriva säkra affärer online. Genom vårt samarbete med DinGard kan vi erbjuda en extra hög teknisk expertis genom hela flödet och hela kundens affär, säger Johan Lindblom, VD Softhouse Consulting Småland AB.

DinGard och Softhouse kommer att arbeta tillsammans hos kunden. Just nu pågår en omfattande utbildning och certifiering inom området Ethical Hacking och penetrations-testning. En Ethical Hacker är en person som är utbildad att analysera nätverk och servrar för att hitta eventuella sårbarheter, buggar och dolda bakdörrar i kundens system. Genom att analysera sina servrar på detta sätt kan kunden sedan vidta rekommenderade åtgärder för att hålla hackare utestängda och samtidigt få en starkare it-säkerhet och större kunskap om sina IT-system.

- Alla kunder förväntar sig säker mjukvara som levereras på en säker plattform, men det är inte alltid det blir så. Det sänder en tydlig signal till marknaden när ett välrenommerat företag som Softhouse bestämmer sig för att erbjuda sina kunder extra säkerhetstjänster. Vi på DinGard är mycket glada att få göra detta tillsammans med Softhouse och är övertygade om att vi kan skapa ett mervärde för kunderna framöver, säger Peter Bayer, VD DinGard AB.

Kontaktperson: Johan Lindblom, VD Softhouse Consulting Småland, +46 (0)70 98 65 185 johan.lindblom@softhouse.se

Peter Bayer, VD DinGard AB, +46 (0)702-56 79 58 peter.bayer@dingard.se

Om DinGard

DinGard AB är ett Växjö-företag som erbjuder tjänster inom IT-säkerhetsområdet. Vårt fokus ligger på att hjälpa kunden att förebygga, hantera och utreda säkerhetsincidenter. Det gör vi bl.a. genom att erbjuda säkerhetsutbildningar/incidentövningar, säkerhetsgranska och analysera IT-miljöer samt presentera digitala bevis på ett objektivt sätt. Våra tjänster är anpassade för både små och stora aktörer.

Softhouse utvecklar digitala affärer, mjukvara och människor och levererar värde snabbt och kontinuerligt genom agila arbetssätt och kompetenta medarbetare. Softhouse startade 1996 och var en av de första bolagen att introducerade Agil metodik i Sverige. Softhouse erbjuder Agil mjukvaruutveckling och konsulttjänster inom IT, ledarskap och coaching. Softhouse har ca 200 medarbetare fördelade på kontoren i Stockholm, Malmö, Karlskrona, Karlshamn, Växjö, Jönköping, Helsingborg och Sarajevo. 2019 omsätter koncernen 250 miljoner kronor.

Läs mer på softhouse.se

Kommentarer (0)