​​Tietos förvärv av Software Innovation slutfört

Den norska konkurrensmyndigheten har godkänt förvärvet av Software Innovation som Tieto offentliggjorde den 25 juni. Verksamheten överfördes till Tieto den 17 augusti 2015, i samband med slutförandet av affären.

Software Innovation är ett ledande nordiskt mjukvaruföretag med huvudsäte i Oslo som utvecklar och levererar lösningar inom Enterprise Content Management (ECM) för såväl offentlig som privat sektor. Förvärvet stärker Tietos position som digitaliseringspartner genom att öka koncernens kapacitet inom ECM i de nordiska länderna.

- Det är glädjande att en strategiskt viktig affär för oss nu gått i mål. Förvärvet av Software Innovation hjälper oss att snabba på våra kunders digitalisering i Norden och ger nya möjligheter för tillväxt, inte minst inom offentlig sektor. Det gör också att vi får starkare fotfäste och kan expandera i Norge med hjälp av våra befintliga lösningar inom molntjänster och applikationshantering, säger Håkan Dahlström, chef för offentlig sektor på Tieto.