Skogsstyrelsen köper avancerade GPS:er från Cartesia

Nyhet   •   Jun 25, 2013 13:30 CEST

Syftet är att göra GPS-inmätningar i samband med Skogsstyrelsens laserinskanningsprojektet över hela landet. För ännu noggrannare och stabilare mätningar valde Skogsstyrelsen att införskaffa även externa geodetiska GNSS antenner med tillhörande mätstänger och stativ till alla 30 MobileMappers.

Cartesia har sedan tidigare försörjt ett flertal skogliga bolag med våra populära mätutrustningar som till exempel SCA, Holmen Skog, OL Skogsinventering AB och Foran med flera. I övrigt används den prisfördelaktiga och mycket stabila MobileMapper serien förutom i skogsbruket även inom kommunal verksamhet, elbolag, konsultbolag och andra branscher.

På Cartesia finns gedigen kunskap inom positionering och vi har levererat GPS mätutrustningar sedan 1995. Tidigare har detta skett via underleverantörer, men numera sedan några år tillbaka, i egen regi. Vi kan erbjuda ett flertal GPS utrustningar, allt ifrån enkla konsument GPS:er med fastighetskarta till avancerade RTK utrustningar med centimeter i mätnoggrannhet.

För mer information besök gärna vår hemsida, http://www.cartesia.se/Produkter/GPS-Produkter/

Kommentarer (0)