Sokigo söker en verksamhetsutvecklare för Ecos

Nyhet   •   Jan 13, 2017 13:43 CET

Är du en driven och engagerad person, som vill se resultat och har erfarenhet från att jobba med miljö- och hälsoskyddsfrågor mot kommuner eller inom en kommun? I så fall ska du söka detta jobb hos Sokigo.

Som ett led i vår expansion söker vi nu en verksamhetsutvecklare som i kombination med vår produkt Ecos riktar sig mot kommuners miljö- och hälsoskyddskontor.

Dina arbetsuppgifter
Din huvuduppgift blir att ansvara för att våra kunder får det dagliga stöd som krävs för att Ecos ska vara med och bidra till en pålitlig och effektiv samhällsservice.

Dina arbetsuppgifter består av verksamhetskonsulting i form av att effektivisera hantering av tillsyn/kontroll och ärendehandläggning med stöd av Ecos för användarna. Det kan innebära att du tar fram dokumentmallar, processkartläggning och ”korridorstöd”. Genomföra kundutbildning både för slutanvändare och systemadministratörer, vissa i Sundbyberg och andra ute hos kund. Hjälpa vår Supportgrupp med kunskap och lösningar inom området. Även visst tekniskt säljsstöd kan förekomma.

Du kommer att jobba på vår konsultavdelning och vara en del i ett leveransteam mot Sveriges kommuner.

Tjänsten innebär mycket resor inom Sverige beroende på uppdrag och kundens krav och kan innebär en eller flera övernattningar per uppdrag.

Placeringsort är Sundbyberg.

Vem är du?
Det är av stor vikt att du trivs att arbeta mot klart uppsatta mål och att du kan uppvisa goda resultat från tidigare arbeten. Du är med andra ord en resultatorienterad person med stort eget driv och bra samarbetsförmåga. Att du har erfarenhet av kommunalt miljö- och hälsoskyddsarbete och har arbetat med produkten Ecos är ett krav och IT-kompetens är meriterande.

Du bör ha intresse av digitalisering och effektivisering av processer och kunna medverka i vår utveckling inom området, vilket är något vi ser kommer att fördjupas hos våra kommuner under kommande år.

Erfarenheter vi värdesätter
Din utbildningsbakgrund är högskola eller universitet eller motsvarande. Du får gärna ha erfarenhet från utbildningssituationer. Det är viktigt att du redan har erfarenhet av Ecos då det är ett omfattande system.

Du kan självklart visa på en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift när det gäller det svenska språket.

Ansökan
Ansökan av tjänsten och eventuella frågor hanteras av konsultchef Stefan Idstam,
08-404 31 98, stefan.idstam@sokigo.com

Kommentarer (0)