Sokigo vinner avtal med Nobina för att ge bussresenärer miljövänligare resor

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2017 11:40 CET

Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är också marknadsledande inom geografisk IT. I nära samverkan med våra kunder utvecklar vi metoder och lösningar som skapar långsiktiga förbättringar för människor och samhälle.

Nobina satsar med Sokigo
Sokigo har skrivit avtal med Nobina, Nordens marknadsledande kollektivtrafikföretag. Avtalet innebär att Sokigo ska leverera ett geografiskt informationssystem med ett avancerat kartstöd för trafikledning och trafikoptimering samt att bussförarna ska få körinstruktioner i realtid.

Avtalet omfattar Nobinas svenska verksamhet samt trafikområden och verksamhet i Norden. Med Sokigos avancerade IT-lösningar får Nobina och deras kunder tillförlitliga transporter och därtill positiva klimateffekter.

”Kul start på långt samarbete”
Vi är glada att kunna hjälpa Nobina med all den kompetens vi har inom geografiska data och smarta lösningar för transport och logistik. Vi ser affären med Nobina som både strategiskt viktig och som en kul start på ett långt samarbete mellan bolagen, säger Henrik Larsson, sälj- och marknadsdirektör på Sokigo.

För ytterligare information, kontakta:
Krister Edskär, affärsområdeschef Transport, logistik och GIS på Sokigo
0950-236 47 eller krister.edskar@sokigo.com

Om Sokigo

Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden samt marknadsledande i Sverige inom verksamhetsnära Geografisk IT.

Sokigo levererar effektiva IT-lösningar för digital samverkan och vi brinner för att i nära samverkan med våra kunder utveckla metoder och lösningar för att skapa långsiktiga förbättringar för företag, miljö, samhälle och människor.

Sokigo har idag ca 140 anställda med kompetens och erfarenhet inom olika områden och branschsegment. Kontor finns placerade i Sundbyberg, Lycksele, Köping, Gävle, Borlänge, Mora, Västerås, Stockholm och Göteborg.

Mer: www.sokigo.com

Om Addnode Group

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 500 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning. Vi är 1 200 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2015 uppgick nettoomsättningen till 1 900 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.

Kommentarer (0)