LPKF MicroLine 1000 S - för att kapa stegar och komplexa konturer med hög precision - besök oss på Plastteknik i Malmö 9 - 10 April

Gynnsam start i UV-Laser-teknologi
LPKF MicroLine 1000 S är idealisk för att kapa stegar och komplexa konturer med hög precision. Därmed är processtiden kort och högre än vid vanliga tillämpningar. Denna UV-laser är det optimala verktyget för att producerar rena, gradfria snitt i FR4, FR5, CEM, keramik, Polyimid, Polyester och andra mönsterkortssubstrater. Speciellt vid bearbetning av flexibla och mycket tunna substrater är denna laser överlägsen traditionella metoder. Det attraktiva priset och förbättringarna i produkt-kvaliteten är en klar fördel för producenten som satsar på innovationen LPKF MicroLine 1000 S.

Stressfritt för material och användare
UV-lasern kapar substrater också i omedelbar närhet av känsliga komponenter och ledarbanor och utan mekanisk belastning. Därmed kan små komponentgrupper med en betydligt högre bestycknings-täthet framställas ända ut till laminatets kant, vilket reducerar en hel del spill. Restmaterialet som produceras av laserenergin förs bort av den integrerade utsugs-enheten.

Optimal processkvalitet
Ställtider och Time- to- Market är inte beroende av verktyg och fixturer. Det behöver endast laddas med layout-data. Designändringar kan utföras utan tidsförlust och verktygskostnader. UV-lasern kapar laminat upp till en storlek på 305 x 250 mm. Med en fokusbredd på 20 µm och med mycket liten radie kan smala snittkanaler realiseras. Komponenter kan plats- och materialbesparande bestyckas ända fram till snittkanten. Fixturer och fästytor faller bort. Det integrerade vakuumbordet håller materialet fast och flexibla substrater plant.

Enkel och säker
LPKF MicroLine 1000 S fungerar med knapptryck - tack vare den speciella-laserkällan och en kompakt kontrollpanel med touchscreen och användarvänlig mjukvara. Den optimala fokus laserstrålen justeras automatiskt. Via passmärken, kanter eller enskilda steg registrerar systemet den exakta positionen av kretskortet. LPKF MicroLine 1000 S är ett tyst och kompakt system i laserklass 1. Huven förhindrar osäkrade ingrepp i arbetsprocessen och erbjuder med sitt stora fönster en optimal överblick över processen.

Vi finns på Mässan Plastteknik i Malmö 9- 10 April, Monter K19.
Ladda ner din kostnadsfria biljett här

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verksamheten omfattas av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner,PCB-prototying, laser, SMD samt dentalmaskiner.