Nyhet! 1-skärig planfräs som ger en mycket fin ytkvalitet

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2020 09:53 CET

1-skäriga planfräs med optimerad spånkanal

DATRON AG lanserar återigen ett nytt fräsverktyg. Det nya fräsverktyget är en 1-skärig planfräs som även lämpar sig riktigt bra för grovfräsning. Den 1-skäriga planfräsen har en optimerad spånkanal för snabb och effektiv spånmatning.

DATRONs nya 1-skäriga planfräs ger en mycket fin ytkvalitet tack vare ett skarpt skär och wiper flat. Den nya 1-skäriga planfräsen har en patenterad och balanserad verktygsspets som gör att bearbetningen får en maximal jämnhet och låga vibrationer.

DATRONs nya 1-skäriga planfräs passar för aluminium, plast, trä, koppar och mässing.

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering som lineära axlar, gejder och alumiumprofiler, komplettlösningar, specialmaskiner, motorer, controller, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.

Kommentarer (0)

Kommentera