DATRON för en attraktivare, högteknologisk och roligare industri.

Unga söker attraktivare arbetsuppgifter inom industrin - Uppdatera till DATRON

Den yngre generationen vill se attraktivare arbetsuppgifter inom industrin
Med DATRONs CNC-fräsmaskiner kan man erbjuda operatören en attraktivare, högteknologisk och renare bearbetningsteknik. Den yngre generationen har en bild av att industrin är tråkig och smutsig, men så måste det inte vara. DATRONs CNC-fräsmaskiner använder inte smörjolja utan detaljen kyls med luft eller sprit, vilket ger en ren detalj och renare arbetsmiljö.

Bearbetning med DATRONs CNC-fräsmaskiner blir ännu attraktivare i kombination med DATRONs nya mjukvara Next som är anpassad för the "next generation". Mjukvaran DATRON Next är baserad på plug-and-play-principen och kan användas till alla DATRONs CNC-fräsmaskiner. DATRON Next är utvecklad för att vara enkel att förstå och hantera likt användningen av en smartphone. Bara med några enkla steg tar man sig igenom fräsprogrammet som har tydliga assistfunktioner och en kamera. Mjukvaran DATRON Next har självförklarande ikoner där verktyg, komponenter etc. har avbildats på ett tydligt sätt för en snabb identifiering av olika funktioner. DATRON Next har en hög igenkänningsfaktor och påminner mycket om den yngre generationens vardagliga sätt att inhämta och lämna information.

Uppdatera till en DATRON CNC-fräsmaskin - för en attraktivare, högteknologisk och roligare industri.

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.