BLODRÖD DRAKE TILL HALLOWEEN

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2016 10:34 CEST

Dragon Blood

I takt med att Halloween fått fotfäste i Sverige har vi blivit allt duktigare på att plocka fram våra inre drakar och demoner. Varför inte ta årets läskigaste dag till nästa nivå med en härlig drink med hårresande klös i? Drinken Drakvinge görs på en bas av den svenska sensationen Dragon Blood.

Dragon Blood har en spännande och het smak med inslag av granatäpple, jordgubbe, rabarber, kanel och chili. Signatursmaken består av en ”trestegsraket”, där en fruktig början följs av en svag ton av kanel och avslutas med en eldig touch av chili. Dragon Blood avnjuts med fördel som en iskall shot, men de intensiva smakerna och den höga alkoholstyrkan på 50 % vol. gör den även till ett utmärkt val som bas i drinkar.

Drakvinge (1 drink)

4-6 cl Dragon Blood

Energidryck

Citron

Is

Fyll ett highballglas med is (gärna krossad), häll i Dragon Blood och fyll på med energidryck. Pressa i en citronklyfta och garnera med en citronklyfta.

Om Dragon Blood

Dragon Blood är grundad i Sverige av två entreprenörer. På något år har drycken gått från att finnas på enstaka Systembolag till att idag finns på 140 Systembolag runt om i landet. Dragon Blood är framställd av en vodkabas på vete och är smaksatt med frukter, bär och kryddor. Den är 100 % vegan och innehåller endast ett naturligt färgämne (E163). Drycken serveras som en iskall shot eller som en utmärkt god drinkbas.

PrimeWine Group består av de fyra bolagen Primewine Sweden AB, BGS, Multibev och Mondowine. Sedan starten 2002 har gruppen jobbat med att sätta samman en portfölj av världsledande drycker inom vin, sprit och öl. Idag är vi stolta över vår bredd, kunskap och resultatet att vara en av de ledande leverantörerna av vin till såväl Systembolaget som till landets restauranger.