Spray - nya ”sour shots” i populära smaker

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 11:24 CEST

Nya "sour shots" från svenska Multibev

Nu utökas den populära produktkategorin ”sour shots” med det nya varumärket Spray. Smakerna är inspirerade av några av Sveriges populäraste godis- och glassorter med syrlig karaktär och hög igenkänningsfaktor. Alkoholhalten ligger på 15% och de tre första produkterna finns tillgängliga i Systembolagets beställningssortiment.

Inledningsvis släpps tre produkter - Cola, Green Ice och Pink Bubble. Ambitionen har varit att utveckla smakprofiler som ligger nära de klassiska glassarna Igloo (Cola), Piggelin (Green Ice) och en av Sveriges mest sålda godissorter, Bubblizz (Pink Bubble). Shotsen kommer i grafittiinspirerade flaskor om 500 ml och kostar 119 kr. Spray är den första svenska utmanaren inom segmentet ”sour shots” och lanseras av Multibev.

Spray Cola

Smaken är söt och syrlig med tydliga inslag av vanilj och kanel. Som namnet antyder ligger smaken nära den Colaisglassen Igloo.

Pris: 119 kr för 500 ml

Artnr: 7555002

Spray Green Ice

Här har vi en söt och frisk smak med inslag av päron, tutti-frutti och vanilj. Smaken är inspirerad av den populära isglassen Piggelin.

Pris: 119 kr för 500ml

Artnr: 8350602

Spray Pink Bubble

Smaken är söt och frisk med inslag av hallon, jordgubbe, blåbär och vanilj. Smaken påminner starkt om den populära syrliga godissorten Bubblizz (Pink Bubble).

Pris: 119 kr för 500ml

Artnr: 7319502

Om Solera Sverige

Solera Sverige tillhör den nordiska dryckesgruppen Solera Beverage Group och är ett av de ledande dryckesföretagen för import och marknadsföring av vin, sprit, öl, cider och alkoholfria drycker. Solera Sverige representerar en omfattande dryckesportfölj av såväl lokala som internationella kvalitetsprodukter från samtliga kontinenter. De senaste 10 åren har Solera Sverige, liksom Solera Beverage Group, haft en mycket stark tillväxt och den positiva trenden fortsätter. 2016 var Solera Sverige en av de två största leverantörerna av vin till Systembolaget och samtidigt en av de främst valda leverantörerna till hotell- och restaurangbranschen.