Solid Försäkringar har skrivit sponsoravtal med Jonstorp Hockey

Solid Försäkringar, ny huvudsponsor för Jonstorp Hockey. Solid Försäkringar vill med sin sponsring av Jonstorp Hockey visa ett socialt ansvar och lokalt engagemang. Avtalet är till en början ettårigt och inleds omgående.

Årets första match på hemma plan för Jonstorp Hockey mot Boro/Vetlanda spelades den 6 oktober med vinst 5-4 . Lagom till säsongen 10/11 har Solid Försäkringar valt att stödja klubbens ambitioner med ett huvudsponsorskap.

-       Med stark förankring i regionen, våra anställda boendes i bygden och med förståelse för vikten av ett starkt idrottsliv var valet enkelt. Med stödet till Jonstorp Hockey hjälper vi dem att göra ett avtryck inom den Nordväst Skånska Hockeyn samtidigt som vi förknippas med en duktig förening och hängivna idrottsmän och ledare. Nu håller vi tummarna för att de idrottsliga framgångarna kommer allteftersom säsongen rullar på, säger Magnus Axelsson, marknadschef Solid Försäkringar.

För Jonstorp Hockey är stödet viktigt inför en säsong där ambitionerna är högt ställda med förväntningar om att A-laget skall gå till slutspel i division 2 Södra B. Jonstorp Hockey är en förening med lag i alla åldersgrupper vilket endast tre föreningar i Skåne kan stoltsera med. Föreningen satsar hårt på att utbilda hockeyspelare på junior och ungdomsnivå och har cirka 250 aktiva spelare. I U16 Elit spelar laget i högsta divisionen och föreningen bidrog 2009 med 9 spelare till TV Puck laget och i år med 7 spelare.

-       Med en stark och namnkunnig aktör som Solid i ryggen stärks våra chanser på många plan. Utöver deras direkta stöd är det mycket värdefullt att ha ett ansett företag som deras i ryggen när vi nu går in i en spännande, ny säsong”, säger Jarl Cederholm, ordförande i Jonstorp Hockey.

Läs mer om Solid Försäkringar på www.solidab.se

• sponsring

Magnus Axelsson, marknadschef: 0736- 44 33 16
Jenny Kristiansson, presskontakt:  042- 623 64 54 eller 0700- 83 64 54, press@solidab.se
Jarl Cederholm, ordförande Jonstorp Hockey: 0705- 14 03 55

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2009 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.