Solid Försäkringar och Compricer.se i samarbete

Solid Försäkringar har ingått samarbete med jämförelsetjänsten Compricer.se. Inledningsvis finns Solids bilförsäkringar att jämföra med andra försäkringsbolag på siten. Snart går det också att jämföra Solids hemförsäkringar.

Den största andelen försäkringar som tecknas online tecknas via en jämförelsesite. På Compricer görs 50 000 försäkringsjämförelser varje månad.

- På en jämförelsesite jämförs inte enbart pris, men inom just bilförsäkring verkar det  ändå vara priset vara den viktigaste faktorn vid val av försäkringsbolag. Vi är inte billigast överallt men inom många postnummerområden är vi det säger Carl Norrman, produktansvarig bil, - hemförsäkring, Solid Försäkringar.

Solids bilförsäkringar har funnits att jämföra på Compricer sedan mitten av oktober och redan syns en kraftig ökning i antalet sålda försäkringar.

- Vi är mycket nöjda med samarbetet hitintills inom bilförsäkringar. Vi har även stora förväntningar inom hemförsäkringar eftersom vi vet att vi har mycket konkurrenskraftiga produkter, fortsätter Carl Norrman.

På Compricer är man också nöjd över att ha utökat jämförelsen med ännu en aktör.

- Ju fler aktörer vi kan erbjuda våra besökare att teckna via oss desto bättre! Solid Försäkringar är dessutom en ny intressant aktör på marknaden med bra erbjudanden. Förutom att vi levererar många kunder till Solid så hjälper vi dem att öka sin varumärkeskännedom genom att synas i jämförelsen, säger Philippe Suhard på Compricer.

• hemförsäkring
  • bilförsäkring
  • teckna bilförsäkring på nätet
  • jämför försäkring

Malin Roos, presskontakt:  042-38 20 62 eller 0703- 88 20 62, malin.roos@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2008 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.

Compricer
PåCompricer.se görs varje månad över 50.000 sökningar på försäkringar och som konsument kan man enkelt teckna en försäkring direkt på siten. Compricer ger kostnadsfri telefonrådgivning för den som har frågor kring sitt val. Compricer är en helt oberoende och opartisk jämförelsetjänst och har inte koppling till någon enskild aktör på marknaden. För mer infromation kontakta Philippe Suhard, Försäkringsansvarig Compricer, Tel: 08 - 586 122 73, E-post: philippe.suhard@compricer.se