Solidars grundare nominerad till prestigefylld utmärkelse

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 07:00 CEST

Solidars grundare och styrelseordförande Roland Johansson har nominerats till den hedervärda utmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year för region Stockholm.

- Det är otroligt hedrande. Men självklart är det ett lagarbete som ligger bakom Solidars framgångar, framhåller Roland Johansson.

Utmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year, som delas ut i drygt 60 länder, syftar till att synliggöra entreprenörer och öka intresset för entreprenörskap samt inspirera morgondagens entreprenörer.

- Jag är jätteglad över nomineringen. Som stolt grundare av företaget vet jag hur mycket jobb som ligger bakom, och då är det roligt att få ett kvitto på att man har gjort rätt, menar Roland Johansson.

Solidar hjälper sina kunder med aktiv förvaltning av pension och kapital. Företaget, som grundades i Umeå 2003, förvaltar drygt 18 miljarder kronor och har vunnit Årets DI Gasell fem år i rad samt priset som Årets Tillväxtföretag på Umeågalan 2013.

Under november arrangeras regionfinaler runt om i Sverige då oberoende jurygrupper utser en vinnare i varje region. Vinnarna får delta under den nationella finalen som arrangeras i Stockholm. I den nationella juryn sitter nyckelpersoner inom svenskt näringsliv och entreprenörer som tidigare vunnit utmärkelsen som tillsammans utser en vinnare som tävlar om att bli World Entrepreneur Of The Year.

- Nu hoppas jag självklart att nomineringen ger mig – och oss – en plats i den nationella finalen, avslutar Roland Johansson.

Solidar hjälper människor att kartlägga och få en bättre kontroll på sitt pensionssparande, sina sjukförsäkringar och sitt livskydd. Dessutom erbjuds rådgivning kring pension, direktsparande och fondförvaltning. Bolaget startade 2003 i Umeå och har idag kontor i Umeå och Stockholm. Vår kunskap, strategi och långsiktighet gör oss till en av marknadens starkaste aktörer. Solidar förvaltar 18 miljarder och har 100 000 kunder.