Champions League livesänds på webben

Pressmeddelande   •  Mar 22, 2017 14:01 CET

Ikväll spelar FC Rosengård mot FC Barcelona i Women’s Champions League. Tack vare ett samarbete mellan FC Rosengård och Sydsvenskan kommer matchen att sändas via Sydvenskans webbportal. I vanligt fall sänds herrarnas Champions League i de linjära Tv-kanalerna runt om i Europa men när de kom till kvällens match har de inte tillräckligt vakna.

Vi på Solidsport är otroligt glada över att vår samarbetspartner Sydsvenskan ser värdet i att sända matchen då vi vill vara en sportkanal där alla är välkomna oavsett nivå, kön eller sport. Och vi tror på damfotbollen. Klubbarna måste bara hitta rätt forum att växa i, där de kan ta kontroll över sin produkt och sprida kännedom.

Om Solidtango och Solidsport

Solidsport är ett varumärke under Solidtango som fungerar som en samlingsplats för alla sportsändningar. www.solidsport.com

För ytterligare information vänligen kontakta:

Fanny Wallén, Marknadsansvarig Solidsport, 073-150 77 83, fwallen@solidtango.com