Customer Success Manager ska lyfta TV-satsningar

Pressmeddelande   •  Okt 20, 2015 10:57 CEST

Att det krävs en solid videoplattform och bra innehåll för att bli framgångsrik i sin TV-satsning på Internet är en självklarhet. Men ibland finns det inte kunskap eller resurser till den viktiga marknadsföringen. Det ska Louise Nordqvist, nytillträdd Customer Success Manager hjälpa Solidtangos kunder med.

Videoplattformen Solidtango har haft en fantastisk utveckling sedan starten 2013, nu är bolaget redo att ta nästa steg i syfte att lyfta kundernas TV-satsningar.

En solid videoplattform och bra produktion är grundförutsättning för att lyckas med TV-sändningar på Internet, men ingen garanti för att få många tittare.

Detta är bakgrunden till att Solidtango i dag presenterar sin nya medarbetare Louise Nordqvist i rollen som Customer Success Manager.

I egenskap av Customer Success Manager ska Louise hjälpa Solidtangos kunder att locka fler tittare till sitt innehåll i form av livesändningar och video.

- Vi har kunder som är duktiga på att jobba med TV på nätet men vi har över tid sett ett behov av att tillföra kunskap och resurser när det kommer till marknadsföring. Det är därför med stor glädje vi i dag presenterar Louise som en resurs att nyttja för våra kunder, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango

Louise har en bakgrund inom företagsutveckling, sälj och marknadsföring. Tidigare har hon studerat International Trade and Commerce vid UCLA och har en Ekonomie Kandidat från Uppsala Universitet med fokus på marknadsföring.

- Det känns oerhört spännande att få vara med på denna resa som Solidtango påbörjat. Det är en spännande bransch med enorm potential där jag får chansen att kreativt jobba tillsammans med våra kunder för att nå framgång, avslutar Louise.

Solidtango är en molnbaserad videoplattofrm som hjälper företag, föreningar och organisationer att sända TV via Internet i form av livesändningar och video. Bland kunderna finns finns alltifrån, föreningar, förbund, mediehus samt kommuner och företag som använder plattformen för såväl intern- som extern kommunikation.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com