Finalspelet från världens största innebandyturnering sänds live!

Pressmeddelande   •   Dec 26, 2015 10:43 CET

För fjärde året i rad livesänds finalerna i världens största innebandyturnering, Storvretacupen med hjälp av videoplattformen Solidtango.

I morgon inleds världens största innebandyturnering för ungdomar, Storvretacupen i Uppsala. I år är över 700 lag anmälda och förutom lag från Sverige så kommer lagen bland annat från Lettland, Spanien och Ryssland. Även i år livesänds finalspelet via Solidtango, vilket betyder att spelarnas familjer och vänner kan följa dem oavsett var de befinner sig.

- Det är fantastiskt kul att vi fått förnyat förtroende att sända Storvretacupen, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango. I år hoppas vi att livesändningarna lyfter sig ytterligare ett snäpp då det för första gången kommer att läggas på grafik i sändningarna.

Storvretacupen inleds den 27-29/12 och fortsätter från den 2/1-6/1. Samtliga finalmatcher livesänds och finalmatcherna kommer även gå att titta på och ladda ner i efterhand.

För mer information kring turneringen, besök Storvretacupens hemsida. För att komma till livesändningarna, besök Storvretacupens playkanal och livekalender. Länkar till livesändningarna finns även tillgängliga via Sportswik där alla matcher även liverapporteras.

Solidtango är en molnbaserad videoplattofrm som hjälper företag, föreningar och organisationer att sända TV via Internet i form av livesändningar och video. Bland kunderna finns finns alltifrån, föreningar, förbund, mediehus samt kommuner och företag som använder plattformen för såväl intern- som extern kommunikation.