Livesänd sport på nätet växer i snabb takt

Pressmeddelande   •   Jan 03, 2016 12:14 CET

Antal idrottsevenemang som livesänds via Internet växer i snabb takt, detta märks inte minst hos Solidtango som är Sveriges ledande plattform när det handlar om att hjälpa föreningar, förbund och cuper att sända sin sport via Internet.

Det stora intresset för att sända sport live via Internet märks tydligt hos den svenska videoplattformen Solidtango som har bråda dagar så här i början på det nya året.

I dag drar Gothia Cup i innebandy igång, men redan i går avgjordes Salk Open i tennis. Till detta kan läggas ST Cupen i fotboll som efter några dagars uppehåll drar igång i morgon tillsammans med finalspelet i Storvreta Cupen i Innebandy samt Junior SM i Curling. Alla dessa cuper och event sänds live med hjälp av Solidtango och de flesta av livesändningarna går även att ta del av i efterhand via respektive cup/events playkanal.

- Internet skapar så fantastiska möjligheter för all idrott att synas för en större publik att jag är övertygad om att detta bara är början på denna utveckling, säger Pontus Maltborg, Sports Sales Manager på Solidtango.

Solidtango är en molnbaserad videoplattofrm som hjälper företag, föreningar och organisationer att sända TV via Internet i form av livesändningar och video. Bland kunderna finns finns alltifrån, föreningar, förbund, mediehus samt kommuner och företag som använder plattformen för såväl intern- som extern kommunikation.