Norge nästa för Solidtango

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2014 13:08 CEST

Fler och fler företag, föreningar och organisationer upptäcker hur enkelt det är att streama innehåll med hjälp av videoplattformen Solidtango och nu står Norge på tur.

Varje vecka ansluter sig ett flertal nya kunder till den svenskutvecklade online-videoplattformen Solidtango. På senaste tiden har intresset även visat sig från andra länder, inte minst i norden.

Norge är dock första marknaden där Solidtango inlett samarbete med specifik återförsäljare för att etablera Solidtango i ett nytt land. Återförsäljaren heter StreamChannel AS och så här säger Aashild Sørheim om samarbetet med Solidtango.

- Vi er glad for nå å kunne tilby norske kunder streamingløsningen de har ventet på!
2014 er året da 'alle' i Norge skal på nett med sine videoer, og hittil har mange lurt på hvor de skulle henvende seg for å få en enkel og rimelig streamingløsning. Nå har vi svaret, sier Aashild Sørheim i StreamChannel AS.

Att valet föll på just StreamChannel som är ett nystartat bolag i Norge föll sig naturligt då grundarna i bolaget har visat ett stort intresse för Solidtango under en längre tid, man har även stor erfarenhet av TV-produktion och ett brett kontaktnät i Norge.

- Erfarenhet och ett brett kontaktnät ser vi som en lysande kombination för att vi ska nå ut med vår videoplattform även i Norge. I samarbete med StreamChannel har vi även översatt hela plattformen så att såväl videomanagement-systemet som alla norska playkanaler som skapas även är tillgängliga på norska, avslutar Johan Lundqvist VD på Solidtango.

Solidtango är en OVP (online video plattform) som gör det magiskt enkelt att jobba professionellt med publicering och distribution av livesändningar och video på internet.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com