QR-kod lockar tittare under ÅF Offshore Race

Pressmeddelande  •  2012-06-29 12:53 CEST

Sveriges största havskappsegling ÅF Offshore Race startar från Stockholm i morgon lördag. Racet kommer gå att följa live via livekameror från fyra båtar men även via inspelade videos från såväl besättningar på kappseglande båtar som publik som ser racet från land. Detta i ett experiment som man valt att kalla för “Världens största TV-produktion”.

För att underlätta för såväl dom som vill ladda upp video som dom som vill följa racet via sina mobiler och surfplattor använder man sig av QR-koder. Med hjälp av dessa hoppas man locka många tittare och underlätta för dem som vill ladda upp video. QR-koderna går som en röd tråd i alltifrån annonser till pressmeddelanden och dekaler på utvalda båtars skrovsidor.

- QR-koden är perfekt när det handlar om att marknadsföra en video eller livesändning som ofta består av en lång URL, att scanna koden är otroligt mycket enklare en att skriva in den för hand, säger Johan Lundqvist initiativtagare till Världens största TV-produktion och grundare av Solidtango.

Scanna in QR-koderna i bilden ovan för att ladda upp en video eller följa ÅF Offshore Race Live.

För vidare information kontakta Johan Lundqvist på Solidtango:
Mail: johan@solidtango.com
Mobil: 0709 590 020

Solidtango är en molnbaserad social TV plattform. Solidtango körs som beta men används redan av ett hundratal kunder. Bland dessa finns alltifrån föreningar och rallyförare till statliga spelbolag. Bolaget är ägs till 100% av grundare och personal. Lansering sker Q4 2012. Solidtangos vision är att globalt göra det möjligt för varje företag, organisation, sport, lag, förening, band eller individ att skapa sin egen TV kanal. Läs mer på: solidtango.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom